tisdag 18 november 2008

besvarad kärlek?

Kan man bevisa saker och ting genom att bara säga det med ord?
Kan man mena att man älskar någon genom att enbart bara säga "jag älskar dig"?
Räcker verkligen bara det?
Hur bevisar man det på något annat sätt så att man verkligen får den andre att inse att man faktiskt menar det man säger och känner?

Hur kan man få den man älskar att försöka visa att han verkligen älskar mig?
Att bara få höra, "jag älskar dig" ibland, det känns inte som om det räcker.
Det känns som om det inte är tillräckligt med ved till elden som brinner, kärleken som brinner. Begär man för mycket då?
Kan man bara acceptera att den man vill ha bara inte är romantisk. Klarar man verkligen av det? Jag vet inte om jag gör det. Men jag klarar heller inte av att bara låta honom gå och inte vara vid min sida.

Jag älskar honom verkligen. Och min energi som håller mig uppe över huvud taget går via honom och mina känslor för honom. Därför vill jag hela tiden förmedla, på olika vis, att jag älskar honom och att han betyder så hiskilens mycket för mig!
Men ibland känns det som man gör det för jäves. Det känns som om man kastar iväg bollen men man får den aldrid kastad tillbaka.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra...?

Inga kommentarer: