fredag 12 mars 2010

Jag är nog den lyckligaste flickan!


Jag klarade det! Jag blev godkänd på tentan! Helt otroligt alltså! Maskinteknik B, jag klarade den! :D Jag trodde det verkligen inte, jag trodde att det var kört när jag gick ut från tenta-salen. Men icke då! Jag klarade mig precis, men dock blev jag godkänd! Pressen som jag satt på mig själv var över och jag kan nu andas igen! Jag kan tillåta mig själv att inte göra någonting, en underbar känsla!

Min kärlek fyller år idag med, gratulerar till honom! Blir stor pojke nu, får köpa öl i hela världen, han blir myndig i USA! Inte illa alls! Hehe! Ja, det här är en bra dag får jag ju lov att erkänna! Samtidigt som jag har tankarna på min vän, som idag måste vara med och begrava sin storebror. Det hugger i hjärtat när man tänker på det. "Det som känns mest knas är att man kommer bli äldre än sin storebror". Jag känner igen känslan. Den är liksom, jobbig, man vet inte riktigt hur man ska hantera situationen. Ska man skrika och gorma ut sin smärta, eller ska man fly bort i någon annan värld tills någon släpar en därifrån? Jag tror att det nog är ett bättre val att skrika! Jag brukar skrika oavsett vilken känsla det än är. Om det är en glad känsla, så skriker jag. Är jag arg, så skriker jag också, fast det är på helt olika sätt, olika känslor i hjärtat, olika klang i skriken. Men skriket finns då ändå där. Det får en att lätta sig själv för en sekund. Jag skriker gärna, så vill du skrika så vet du vem du ska ringa! Då möter jag dig vil älvsborgsbron, så ställer man sig i mitten av bron, och bara skriker! Så högt man bara kan, samtidigt som utsikten kan förtrolla en till någon annan plats, där känslan man har imon sig kan förena en och samla ihop en igen.

Oj, va jag svamlar, det var längesen nu, längesen jag kände att fingrarna tog över hjärnan och bara skrev. Det kanske lät bättre inne i huvudet. Men det blir säkert bra, någonting käckt fick jag nog fram!

Nu ska jag njuta av att vara ledig, ska läsa en bok och sen sova gott för att sedan imorgon samla ihop massa positiv energi att ta med mig till jobbet!

Puss och pill på er!
Ciao

Inga kommentarer: