lördag 13 februari 2010

Ensamhet

Får man lov att känna sig ensam, trots att man inte är det? Får man lov att sakna någon så mycket som jag gör?!

"Det kallas tvivel, det där som stör. Det kallas för en klump i magen och ett konstigt humör och jag ser hur du tänker på nått, hur du längtar dig bort som en fågel i bur. En obehaglig distans, en konstig känsla nånstans. Det känns tomt - eller hur?"

Jo, visst känns det känns tomt, galet tomt! Och imorgon är det Alla Hjärtans Dag... och vad gör jag? Jo, jag ska jobba. Och tvivel om att känna kärleken där är stor. Möjligtvis att min underbara kollega får mig att le ändå! Just nu kan jag inte le alls. Jag vet inte... Det känns verkligen tomt!
Det är så långt bort. Tiden är långt bort, min kärlek är långt bort! Allting är långt bort. Och här är jag... Jag vill inte vara här längre, jag vill bort! Bort, bort, bort!

Jag vill vara fri som en fågel! Och flyga över land och rike till min kärlek och sen stanna där! Utan tvång att komma tillbaka, utan att känna skuld eller skam!
Jag vill ju bara vara fri!

Inga kommentarer: