fredag 16 april 2010

På väg!

Nu är jag på väg mot nya äventyr! Ner mot Skåneland bär det av! Ner till min kära kärlek! Tidig morgon är det men vad gör man inte!? Jag lämnade ett mulet och blåsigt Göteborg och undrar vad jag kommer till för väder. Ingenting verkar ju som det ska va, vädermessigt alltså! Igår lämnade jag Stockholm som hade snöblandat regn och kom hem till strålande solsken, ett fantastiskt ögonblick! Jovisst är vår huvudstad en fin stad, men jag kommer ändå inte svika mitt Göteborg, inte en chans! Jag är nog för förälskad i min hemstad för att kunna svika den helt och hållet!
Visst, jag vill bort härifrån, för ett tag bara. Jag behöver ny energi och inspiration. Sen så har jag ju drömmen om att få jobba på havet! Fast i mitt hjärta kommer alltid Göteborg ha den största platsen, så är det bara!

Hjärtat ja. Jag tror att all kärlek och glädje man får omvandlas till energi som får hjärtat att fortsätta slå och leva. De personer och andra ting som finns i ens hjärta, det är som dieseln i en båtmotor, bränslet som får en att fortsätta! En fantastisk mekanism egentligen, hjärtat.


Vad är det som får ditt hjärta att fortsätta slå?

Inga kommentarer: