torsdag 1 april 2010

Måste börja ta hand om mig!

Nu har jag snart vart förkyld i en månad. Har haft allt från halsont till hosta till bihålesmärta! Jag är trött på de här nu. Men det är ju som mamma säger, jag måste börja ta hand om mig själv! Inte vara uppe sent och se till att vara varm. Så nu har jag tre par strumpor på mig och två tjocktröjor, druckit massa ingefära/lime/honungs-vatten och sovit riktigt bra. Om hostan bara kunde försvinna så kunde jag ju få sova ännu lite bättre!

Nu är det snart påsk! Och jag ska jobba och sen på påskfirande hos mitt hjärtas familj... Lite nervös är man ju men det ska nog gå bra! Det är ju bara att vara jag och ingen annan! Det ska jag väl åtminstone klara av, eller?!

Men nu är det positiva tankar som gäller! Jag ska le och känna glädjen som sprider sig i kroppen! De få strålar av solsken ska få nå mig och hjälpa till att värma mig! Och sen ikväll ska mitt hjärta värma mig ännu mer med massor av kärlek!

Känner redan nu att detta kommer bli en bra bra dag!

Jag är redo för att ta hand om mig idag!

Jag är redo för avfärd, ska du med?

Inga kommentarer: