lördag 5 december 2009

Tentaångest!

Nu börjar tentaångesten komma med stormsteg!
Jo visst borde jag plugga istället för att skriva här, men jag måste faktiskt ha en paus och skriva ut mina aggressioner och liknande!
Jag har vart sjuk, blev frisk i en endaste dag, och nu så kan jag inte prata. Fan.
Fan, fan, fan!
Hur ska det här gå liksom. Har redovisning snart och grejer! Och danslektionen i övermorgon. Hur ska detta gå egentligen?
Men två dagar efter sista tentan åker jag iväg till fjällen, ska bli gött som fan! Åka skidor, mysa och fira jul med familjen. Utan deppigheter, det sa mamma, jag tror på henne denna gången. Jag orkar inte med en deppig jul till, jag gör det inte! Denna gången kommer verkligen inte bli som förr och vi alla i familjen ska se till att det blir asbra! :) Ska bli spännande om jag kan åka skidor nu igen efter operationen. Hmm.... Jag hoppas ju verkligen det. Men frågan är ju om verkligheten är så som jag vill? Jag håller alla tummar jag bara kan!

För övrigt är väl allting som vanligt. Det är kallt, regnigt och ruggigt i stan och man vill inte gå en längre stund i stan precis. Så sjukt mycket folk, överallt! Jag blir tokig. Samma sak varje år. Julklappsbestyr!
Tur för min budget att jag inte har så många julklappar att införskaffa! Jag kanske ritar en täckning till mormor, but that's it! Det är illa i år, har inte många slantar kvar nu! Visst jag jobbar, men det är inte tillräckligt vill jag lova.

Ja, detta elände, varför inte bara vara med dom man tycker om och mysa istället för att spendera så mycket pengar för massa matriella ting. Jag börjar inse att jag är nog ingen materialist direkt, fastän jag har huuuur mycket prylar som hellst! Men jag är ju inte den som vill ha massa saker precis. :/ Skummt de där. Haha, I-landsproblem, verkligen! Varför sitter jag ens och tänker på sånt här? Kanske för att jag inte vill plugga, antagligen. Men jag får väl ta och göra lite nytta, för en gång skull!
Men sen så bär det av till Liseberg och mysafton med Erica! :)


Ciao

Inga kommentarer: