söndag 22 november 2009

Förvirrade tankar och varning för ras

Allt kommer på samma gång.
Bomb på bomb släpps ner.
Den ena efter den andra.
Vad är det jag gjort för fel?
Snälla, berätta det för mig.
Är det ens jag som har gjort någonting,
eller vad är det som har hänt?

Jag har tappat kontrollen, jag får panik. Jag har panik. I väntan på stormen så gråter min själ. Innan den sipprar ut. Mina händer skakar medans lillfingret vet vad långfingret vill göra!
Ja, alla gånger jag fått höra vad jag inte får förstöra. "Gör si, nej gör så". "Förstör inte det här nu". "Följ mitt råd, gör så här".
Mina händer dom minns vad hjärtat skrev, alla gånger jag sket i allt det jag vet. Alla gånger som jag gjort det jag velat, och inte som alla andra vill att jag ska göra!

"Älska dig själv med en hand full av arsenik". Men hur ska man kunna älska någon som aldrig verkar ha älskat nån förut? Dina händer ber mig sova över, som ett tack för ikväll. Jag försöker visa dig med blicken, men det är inte det du ser, du ser allting annorlunda. Så som jag inte förstår. Så som du vägrar att förklara!
Vi talar sällan högt om hur det är. Det finns dagar då jag tänker på dig mer än någon annan. Men inte på det viset. Du oroar mig, samtidigt som du kan lugna mig. Det är svårt att förklara. Men jag orkar inte springa mer. Men det känns som om jag ändå kommer göra det igen, springa min väg. Jag är inte den som öppnar dörrarna, jag bara går ut! Ser jag ingen väg in, så vänder jag om och går min väg.

Solen ha gått ner, och det är nästan tyst. Hösten har rört sig in i stan. Det är mörkt nu. Och du har lagt dig. Ensamma dar i denna väldiga värld.
Ingen sömn.
Och inga svar!
Ingenting kvar mer än ett rostigt kniv, som hugger och vrider i mitt bröst. Snälla kom och hämta din kniv, den sitter fast mellan mina revben. Det börjar bli natt och den sitter kvar.
Jag sitter kvar.

"Du är så stark, Sara". Ja det så som dom säger. Men jag fixar inte det här, inte nu. Kan jag inte få slippa må skit på grund av någon annan? Kan jag få slippa fler menlösa ord, slippa fler slingervägar.
Snälla rara, säg va fan det är som pågår!

Det är varning för ras!

Inga kommentarer: